Forsiden Vision Ydelser Om AdviceMarketing Kunde cases

Kontakt

Tlf. 60 60 90 20
Kunde cases -

LYKKEBERG A/S.

Opgave:

Fra 2004 til 2006 løbende strategiudvikling, branding og sparring.

Fra 2007 bestyrelsesmedlem i LYKKEBERG A/S.

Udbytte for kunden:

Susanne Folmer, Adm. direktør for LYKKEBERG A/S udtaler:

”LYKKEBERG A/S har i samarbejdet med Sabine Bendix Gosden fået løst en række opgaver indenfor strategi, branding, salg og markedsføring samt fået fremdrift på nogle projekter, som ellers ikke var blevet løst. Arbejdet med disse opgaver fik et omfang, så Sabine til sidst foreslog, at vi skulle ansætte en medarbejder dedikeret disse opgaver.

Vi valgte at følge dette råd, men da jeg mente, det ville være godt for LYKKEBERG A/S sideløbende at fortsætte det udviklende samarbejde med Sabine, blev en bestyrelsespost løsningen.

Vi har derfor fortsat glæde af hendes store kendskab til og kompetencer indenfor mærkevarer, dagligvarehandlen og specialhandlen. Hendes medlemskab af bestyrelsen har betydet, at LYKKEBERG A/S har fået professionaliseret bestyrelsesarbejdet.

Endvidere betyder det også, at der er udarbejdet en langsigtet forretningsplan for virksomheden, og at vi kontinuerligt har fokus på udvikling og vedligeholdelse vore brands. Hun er med andre ord medvirkende til, at LYKKEBERG A/S nu tænker mere strategisk, og ikke kun får brugt tiden på alle de praktiske opgaver, der altid er nok af.

Når man samarbejder med Sabine, er hun er altid en fontæne af inspiration og ideer. Det er rigtig dejligt!”

www.lykkeberg.com

Max Havelaar.

Opgave:
Ønsker ny og klar strategi for organisationens mærkningsordning samt implementering af denne.

Udbytte for Max Havelaar:
Har fået en ny og meget operationel strategi, som er blevet modtaget med succes, dels hos licenshaverne og dels i detailhandlen. Max Havelaar har fået nye samarbejdspartnere. Opfattes meget mere professionel end tidligere. De ansatte er mere fokuserede i deres arbejde med ”varemærket”. Omsætningen er det sidste år steget med 150%.

www.maxhavelaar.dk

Flex Pack A/S

Opgave:
Udvikling af nyt design og ny kommunikation på emballagerne til Nupo´s pulverdiæter og tilhørende brochurer. Sekundært bistå med hjælp til produktudvikling af ny smagsvariant i eksisterende sortiment samt 2 helt nye produktlinier. Har også supporteret Flex Pack A/S med know how omkring markedet for slankekost i Danmark, da AdviceMarketing fra tidligere opgaver har erfaring med dette område.

Udbytte for kunden:
AdviceMarketing har styret store dele af projektet med relanceringen af Nupo, hvilket har frigivet vigtige ressourcer til løsning af andre vigtige opgaver for Flex Pack A/S. Projektet har omfattet forbrugeranalyser i form af en fokusgruppe på design, styring af designudvikling, udarbejdelse af tekster til emballage og brochurer frem til de færdige emballager og brochurer. Endvidere delvis styring og koordinering omkring udviklingen af en ny smagsvariant og nye produkttyper i samarbejde med Flex Pack A/S.

Nupo er blevet løftet designmæssigt fra primært at have henvendt sig til ældre forbrugere, til nu at være et moderne varemærke, som også henvender sig til de yngre forbrugere. Kunderne i dansk detailhandel har også modtaget det nye design med stor tilfredshed. Succesen kan måles i en salgsfremgang på helt op til 26% på nogle af produkterne i forhold til året før. Nupo har i kraft af den succesfulde relancering også opnået en dominerende position hos kæderne i dansk detailhandel.

Flex Pack A/S har i samarbejdet med AdviceMarketing fået relanceret Nupo med stor succes.

www.nupo.com

www.flexpack.dk


Klik på billedet og se hele den nye kollektion

Korean Ginseng Coorporation (Korea).

Opgave:
Konkurrent- og markedsanalyse på Ginseng.

Udbytte for kunden:
Har fået detaljeret viden om markedet og konkurrenterne på et for dem meget fremmed marked. Har fået en afklaring på, hvorvidt det er muligt at drive en rentabel forretning i DK indenfor det specifikke kosttilskud.